
Vrijdag 6 december afspraak Huisartsenpraktijk Helvoirt voor het schoonmaken van mijn verstopte oren. Vanaf dinsdag beide oren in de olie. Mijn verbazing was groot toen de doktersassistent mij vertelde dat het oorreinigingsapparaat defect was (al vijf weken!). Op het aanrecht stond een knal blauwe plantenspuit, daarmee kon ze mijn oren wel uitspuiten, zij demonstreerde de plantenspuit in de wasbak, er kwam een harde waterstraal uit de spuitmond. De assistent liet mij de keuze; “wel of niet met de plantenspuit”. Ik merkte aan de assistent dat ze twijfelde aan de deugdelijkheid van de plantenspuit. Vervolgens keek ze in mijn oren en constateerde ze dat ze goed verstopt zaten. Haar plantenspuit kon deze verstopping hoogst waarschijnlijk niet oplossen. Ze gaf me nog een compliment dat ik mijn oren goed geolied had. Ze beloofde me dat ik een oproep (als ik die maar kan horen!) kreeg zodra het apparaat gemaakt was. Ik vroeg haar waarom ze geen reserve apparaat hebben. Zij vond dat ik gelijk had vooral omdat ze dat apparaat dagelijks gebruiken. Maar volgens de assistent was het een kostbaar apparaat in de aanschaf (> 100 euro). Dat zal allemaal wel zo zijn, maar ik ben voor niks naar de huisarts gereden. Zal ik dat dan maar in rekening brengen bij de huisarts?